Kalau nak cari yang sempurna, bukan disini. Pergilah cipta satu watak dan jadikan watak itu sesempurna yang kau inginkan. Aku, kau dan mereka tak sempurna di mata Tuhan. Ingat tu.

Saturday 28 June 2014

#5

Assalamualaikum w.b.t

Menulis. Aku risau. Menulis ni besar bidangnya. Kau boleh jadi macam-2.
Menulis ni tak mudah seperti yang aku bayangkan. Sukar.
Tapi, ini jalan yang aku pilih. Ini yang aku impikan satu masa dahulu. Dah bertahun aku minat menulis.
Walaupun aku tahu, aku tahu ayat aku tak cukup puitis kekadang. Tak cukup cantik. Tak cukup hebat.
Paling teruk, ayat tunggang langgang. Sebab aku tahu, tatabahasa aku kurang.
Kalau dulu, suka conteng buku. Tulislah apa-apa. Asalkan aku menulis.
Tapi, kalau part karangan. Memanglah best! Favourite tu..
Aku lebih suka pada cerpen. Tapi, sepanjang aku belajar kat sini.. Aku akan belajar semuanya.
Puisi? Sajak? Pantun? Syair? Lirik lagu?
Banyak lagi lah benda yang akan aku belajar. Semua aku akan belajar.
Nak menangis pun ada jugak sebab aku zero untuk yang lain. Tak reti. Tapi takpe, nanti kan diajar.
Takat ni takde lagi rasanya budak writing yang mati sebab pecah kepala. Alhamdulillah, aku tengok akak dan abang senior semua sihat sejahtera je yang amek writing ni.
In shaa Allah semuanya akan jadi mudah nanti. Ini yang aku nak kan? Kena belajar!



Kalau dulu, aku menulis pakai tangan. Ameklah mana-2 kertas atau buku pastu menulis. Tulislah apa pun. Bila dah sambung belajar, still guna cara yang sama. Menulis pakai tangan dulu. Baru lah menaip. 



Alhamdulillah, rezeki. Aku dah ada laptop sendiri. Tayah pakai komputer yang ada kat rumah ni lagi. Laptop lama pun dah 'jahanam' even baru pakai tak sampai 3 tahun. Harap-2, laptop ni kekal lama hehehehehe.

Lecturer pernah tanya, siapa yang ada blog? Sebab, bila kita ada blog. Secara tak langsung, kita akan rasa nak menulis.. So, takdelah beku sangat otak tu kan? Heheheeh.  Nanti takdelah terkejut jugak bila kena buat assignment panjang berjela.. Lagi-2 untuk budak writing.. Budak writing memang kena banyak menulis. Orang pernah cakap 'Skema gila kau amek writing dooo'.Cam kwajaaaa je ayat ngkoooo en. Kang aku sagat muka kau kat tar kang sia-2 riwayat hidup kau. Aku tengok senior aku hipster jeeee walaupun budak writing. Takdelah skema sangat.

Sebenarnya aku macam tercabar bila tengok dorang yang sama course dengan aku ni. Sebab dorang macam lagi hebat. Paling jealous bila dorang punya speaking tu haa superb. Aku ni english pun tunggang langgang. Camne nak berkarya nanti? Em, takpe. Kita belajar! Semua orang ada kelebihan memasing. Think positive. So, kau kena usaha lebih sikit Zaty kalau nak berjaya dan kejar impian kau yang setinggi langit tu.

Doakan kejayaan aku wokeyyyyy hehehe. Assalamualaikum.


Thanks sudi baca entry kali ni. Muahh sikit! Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment