Kalau nak cari yang sempurna, bukan disini. Pergilah cipta satu watak dan jadikan watak itu sesempurna yang kau inginkan. Aku, kau dan mereka tak sempurna di mata Tuhan. Ingat tu.

Wednesday 18 December 2013

Three days.

Assalamualaikum.

Masuk harini, dah tiga hari aku kerja. So far, okay lah. First day, aku just duduk bertempek kat sebelah jurutol dalam lane. Tengok cara dorang buat kerja. Pastu dorang ada terangkan semua-2 ah.
Okay, memang memula cam wahhhhh boleh ke aku buat semua ni sorang nanti?

Pastu hari kedua, syarikat hantar aku dengan lagi 5 orang pekerja baru dekat Klinik Puteri, Batu Belah, Klang. Cuak tak cuak ah kan. Takut kena injection bro!
Pastu ada ujian air kencing. Then tunggu doktor panggil masuk bilik. Bila dah masuk, doktor tu sangat sempoi. Ada ajak borak-2 semua. Aku pulak kena timbang berat.
Naik je atas benda kejadah tu, aku terkejut doktor pun terkejut! Berat aku dah 50 kg!
Like seriously! Asdfghjkl betul. Pastu doktor kata ni mesti tidur makan jee.
Okay, aku mengaku. Sepanjang tanam anggur kat rumah, aku asyik makan je doh. Lepas makan, tidur. Bangun tidur, makan. Bosan, makan. Waktu malam sebelum tidur, makan. Takpun lepas makan, baring.
Mana taknya berat naik. Tinggi pun dah 157cm.
Lepas balik dari medical check up, terus masuk lane. Pastu jurutol yang jadi trainer suruh aku jaga tol.
Maksud aku, jadi jurutol kejap. Memula tu macam eh apa ni apa ni ? Camne ni? Apa aku nak buat ni? Akak! baki nak bagi berapa ni? Ni kelas berapa ni? Ahahahha okay.
Tak senang rupanya nak jadi jurutol. Yelah, first-2 nak kena tahu kereta ke van ke lori ke bas ke or whatever tu blablabla kelas berapa. Then, nak kena kira sendiri baki duit yang user bagi. Ulang taip, kira sendiri kayyyyy. Tak macam cashier yang dekat supermarket tu.
Pastu kalau tak tekan 'TERIMA' akan ada bunyi siren lepas kereta tu lalu. Ah sudahhh katakau.
Lagi-2 kalau ada yang jalan main suka hati mak bapakkk, mentang-2 ah ada a few lane yang palang rosak. Dah satu kerja aku nak kena usha number plat kenderaan tu sebab tu dikira ceroboh.
User pulak, okay memang macam-2 ragam! Ada yang gatal, sempoi, serius dan lain-2.

Hari ketiga, which is today. Memang bebetul asdfghjkl okay. Aku masuk je lane, aku dah kena buat sendiri.
Dah ah tengah gelabah sebab baru masuk. Harini memang aku kena buat semua benda sendiri dan dikawal oleh trainer. Okay thankyou Kak Wani for todayyy!

Pekerja-2 yang kat sini semua cam not bad ah. Baik jee. Guard and cleaner pun best sebab kekadang borak dengan dorang.Waktu rehat, memang dua kali.
Minggu ni aku shif pagi. so dari pukul 8 pg-3 petang.
Rehat yang pertama abaout 45 minutes. Dan waktu tu ah aku melahap!
Rehat kedua, aku amek phone dan yayayayaya aku buat cerpen baru.
Tatau kenapa, tapi too many ideas okay! So, later-2 i'll post it here!
Maybe aku akan buat satu ruangan untuk karya-2 aku. Yay or Nay?
Ah kesah pee aku, blog aku kan. Mesti ah yay! Korang nak kata nay? Lantak korang.
InsyaAllah aku nak buat jugak wuhuuuu!

Okay, jujur ah kan. Act, now aku kerja kat tol. Jurutol babe.
Hahahahah kay. Jurutol mana? Syarikat apa? Hahaha biarlah rahsia cehhhh haha.
Ria pun kerja sama dengan aku. Jieha memula pun sama tapi tak boleh sebab dia kena plkn :(
Aku harap, everythings gonna be okay sepanjang aku kerja kat sini.
Aku dapat buat kerja ni dengan baik.


InsyaAllah sepanjang 3 bulan aku kerja ni aku takkan lupa update blog.
At least, one week one entry pun jadilah!
Oh yaaa, esok adalah hari dak dak Pmr amek result kan?
So, to my sister ZARLIS ARRISA ZULKIFLI ..
Along doakan kau dapat result yang lebih baik dari along! I know you can!
Sebab kau lebih rajin dari along okay blabliblu i'm serius.
Sejarah kau? Argh not bad!
Hope kau dapat banggakan mama dan abah.
To all Pmr students, aku doakan supaya korang dapat keputusan yang baik seperti yang korang harapkan!

Byeee, assalamualaikum :D

Thanks sudi baca entry kali ni. Muahh sikit! Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment