Kalau nak cari yang sempurna, bukan disini. Pergilah cipta satu watak dan jadikan watak itu sesempurna yang kau inginkan. Aku, kau dan mereka tak sempurna di mata Tuhan. Ingat tu.

Monday 15 September 2014

Chicken Pox

 Assalamualaikum w.b.t

Okay sebelum apa-2, mari kita mulakan dengan surah Al-Fatihah.

Sooo hellooooooo manusia manusia sekalian  ( Ya Allah, biadapnya aku )
Korang tahu tak apa itu demam campak? Chicken pox?
Aku tatau apa beza dua benda alah ni tapi satu je nak cakap.

AKU BENCI GILA
Serius tak okay langsung, tak okay! Kenapa aku kena benda ni masa nak dekat final exam dan kau tahu tak act this week ada banyak test.
Nak nangis jeeeeeee rasa weh walaupun sebenarnya memang dah nangis senyap-2 hm.
Tapi, sapelah kita yang nak memporsoalkan apa yang ditetapkan Allah.
Fikir positive, ada hikmah ada hikmah.
Muka aku dan badan memang dah macam.. yeahh uolls semua tahu kan kalau dah kena chicken pox tentu-2 lah muka tu macam berparut macam berkudis.
Nak nangis. Risaulah nanti kekasih hati cabut lari kang hm.

At first, sehari sebelum aku rasa wokeyyyyy I sihat je haaa sampai boleh lepak dengan Acah kat gazebo. Berborak gitu sambil menikmati suasana hening malam. Acah ni salah sorang kawan rapat dengan Puncak. Esok paginya terus macam kepala berat, sakit badan dan panas dalam. Macam tanda-2 nak demam. Haaaa part ni best! Gua tahu guna nakdemam tapi sempat makan nasi lemak sambal sotong yang dibeli di cafe. Ah kesah pe akuuuuuuu!
Balik class terus macam okay dah demam yeayyyyy siap muntah nasi lemak tadi. Tidakkah kalian rasa ni semua satu pembaziran? Aku muntahkan balik makanan pagi tadi kotttttttt. Rezeki tu. RM4.50 kot! ( makanan kat cafe mahal ) K Zaty k.

Lepastu dengan tak laratnyaaaaaa, aku gi Wacana Seni pula. Disebabkan tak larat nak duduk lelama, aku balik dulu. Okay tak balik.. Gi klinik.
Pergi klinik camtulah check itu ini pastu doktor tu kata suhu aku 38. Aku macam ohhhhhhhh sebab tatau suhu tu tahap mana. Bebal tak aku? Doktor tu pun cakaplah yang suhu aku tinggi.
Doktor tu pun kasi ubat. Dan dia macam tahu-2 je aku tak makan hahahahahha.
Balik rumah, kesian housemate aku duk paksa aku makan lahhh makan ubat lahhhh. Alya paling kesian sebab dia sampai cari cool fever untuk aku waduhhhh  so sweet! Alya lah paling over yang paksa aku makan sampai nak suapkan nasi alolooooo.
Selepas kena paksa makan ubat oleh housemate dan diugut akan dirogol oleh mereka.
Tension punya pasal, aku terus sorok ubat tu pastu tidur hahahhha.
Tak pasal-2, aku kena chicken pox sekarang hmmmmm.
Sakitnya tak sangat. Tapi sakit hati je lah sebab kau rimas dengan benda ni pastu takleh makan itu ini. Zzzzz
Masuk ni dah 4 hari, aku harap-2 cepat sembuh sebab nak pi class. Ada test!
Doakan eh? Hehehehe

Thanks sudi baca entry kali ni. Muahh sikit! Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment