Kalau nak cari yang sempurna, bukan disini. Pergilah cipta satu watak dan jadikan watak itu sesempurna yang kau inginkan. Aku, kau dan mereka tak sempurna di mata Tuhan. Ingat tu.

Friday 26 September 2014

Chicken pox #2


Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah, aku dah boleh terima hakikat yang aku sememangnya kena chicken pox. Pada mulanya tak boleh terima hakikat sebab semestinya muka-aku-akan-ada-parut-atau-kesan-atau-apa-apa-sahaja-yang-berkaitan-dengannya. Dan, bukannya kesan parut tu semua akan ada dekat muka atau bahasa skemanya 'wajah' je. Tapi tapi dekat seluruh anggota badan.

Bila difikir balik, baik aku kena sekarang dari aku kena bila aku dah kerja atau dah kahwin nanti. Mau tak parah nanti? Orang kata kalau dah kena time dewasa lagi ahhhh sakit pastu macam parut tu susah hilang. Ha ha ha ha. Nanakkk ah susah hilang hm nanti jatuh saham iolls :(

Alhamdulillah, dah dua minggu berlalu. Buka mata tutup mata pastu buka balik mata tu (tanak guna ayat pejam celik sebab macam dah bosan)  dahhhh dua minggu aku kena chicken pox. Cepatnyaaaaa masa berlalu. Alhamdulillah aku takdelah sakit mana macam gatal sangat pastu takleh nak gerak sangat semua tu. I okayyyyy je cuma demam lah masa awal-2 kena.

Dalam tempoh seminggu pertama yang aku kena tu kan, patutnya aku kena kuarintin (betul ke aku eja ni) tapi aku still pergi class. Terpaksa k pergi terpaksa. Sebab ada test dan memang takleh tunda sebab minggu depannya dah final exam. Memang dengan muka aku yang Zzzzzzz aku pergi ulang alik uitm. Nasib baik dekat jeee dengan rumah aku. Oh yaaa, aku pakai mask pulak tu masa kat puncak. Terasa macam diri ini penjenayahhhhhhh.







Muka masa hari kelima kena chicken pox dan terpaksa ke uitm sebab ada role play dan listening test.

Lepastu masa hari khamis pula, aku ada ujian bertulis untuk Kesatria (koko). Thennnnnnn, kau bayangkanlah aku dengan pakai mask ni, kena duduk depan sekali dan mengadap dorang yang lain masa jawab ujian tu. Kena diasingkan hm. I malu sebab ramai yang pandang tapi haaaaa lantak lahh. Ahahahaa.

 Malam tu pula ada rehearsel untuk 'Pentas Tulis' sebab esoknya (Jumaat) dah kena buat persembahan dan nak tanak memang kena buat juga sebab ada markah. So, aku terpaksa tidur kat puncak.




Haaaaaaaa tengok tu! Time rehearsel tu pun aku kena pakai mask tau. Barulah rare kan! Aku, Alya, Shima dan Nabila kena baca  puisi dan setiap seorang dalam situasi yang berbeza. Macam aku, aku kena baca puisi dalam masa yang sama aku macam orang yang dah macam takde harapan nak hidup dah tanak hidup lah kiranya pastu aku gantung diri -.-





Nampak tak muka aku yang dah tanak hidup tu? Ish ishhhhhhhhhhhhh. Thanks Shima sebab make up kan aku.  Yang lagi tiga orang tu Shima, Alya dan Nabila. Dorang memasing juga ada situasi sendiri.






Yeayyyyyy dah nak sihat! Dah kering dah chicken pox aku hahahahha. Kalau nak tahu kannnnn,sebenarnya masa aku demam panas sebelum kena chicken pox.. Aku tak makan ubat. Masa kena chicken pox pun aku tak makan ubat. Hahahahaahaha teruknya perangai tapi nak buat camne, aku tak suka makan ubat. Masa kena chicken pox, aku cuma minum air kelapa pastu sapu ubat dan baring atas daun semambu yang abah letak bawah cadar aku.

So so sooooooooooo, ni jelah nak cerita hehehehhe. Byeeeeee awak awak awakkk :)
Oh yaaa! Aku tengah final exam ni. Selasa ni last paper. Dann cuti sem! 6 minggu cuti sem. Bulan 12 terus masuk sem 2. Alhamdulillah. Harap-2, aku dapat pointer 3.0 ke atas. Tanak repeat!

Doakan tauuuuu! Masehhhhhhh.

Assalamualaikum. 



Thanks sudi baca entry kali ni. Muahh sikit! Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment