Kalau nak cari yang sempurna, bukan disini. Pergilah cipta satu watak dan jadikan watak itu sesempurna yang kau inginkan. Aku, kau dan mereka tak sempurna di mata Tuhan. Ingat tu.

Friday 27 February 2015

Happy Belated Birthday, Nur Alya Asyrani.

Assalamualaikum w.b.t

Okay, nampaknya macam dah lama tak update blog. Bila dah nak masuk minggu-2 akhir ni, mulalah banyak assignment yang nak kena buat dan hantar. Dan ada lagi beberapa yang bukan assignment, tapi ada markah macam sebagai contoh, kena berlakon drama sebabak.

Beberapa hari yang lalu lalu, birthday Alya. Alya ni roommate aku merangkap bibik sepenuh masa aku di UiTM. Disebabkan birthday dia time cuti. So, kami satu rumah plan nak buat birthday dia masa semua dah balik puncak. 

Alkisah dia begini, pagi tu aku bawa balik kek. Dan, sedang kami semua khusyuk tengok kek..... Tetiba alya balik dan buka pintu rumah. Faz dengan Ayuni terus tutup kek. Aku pun kelentong ah tu kek orang lain. 

Bila aku kelentong tu birthday orang lain, Alya dia macam over semangat -.- Kami tiup belon, dia sibuk nak tiup. Pastu dia siap plan nak jadi hantu untuk kejutkan birthday girl. Ha ha ha ha. Omg, Alyaaaaaaaa, its ur birthday!

So, malam tu aku macam cepat ah sikit alya blah dari rumah sebab aku nak kemas rumah ni. Bila alya dah keluar.. Aku pun cecepat kemas rumah. Siap menyapu semua ah,  tolong loker ke tepi.. Meja disusun. Pastu, aku dengan Faz gigih pasang belon lah letak lilin ah. Ayuni nak kemas makanan lagi haaa. 

Bila dah siap semua,tinggal nak tunggu budak rumah sebelah which is kira rapat ah gak dengan budak rumah kitaorang. Bila Alya nak sampai dah.. Punya blur gila nak mati Alya tu! Sebab dia still fikir nak celebrate birthday orang lain. Pastu, kitaorang yang tengah sorok ni pun nyanyi ah lagu happy birthday slow slow pastu pergi dekat dia. Letupkan tu ini pastu bawa dia pi balkoni.

Tengah celebrate tu,tetiba budak laki blok depan pun sibuk Happy Birthday, Alya sekali. Ha ha ha.

Alya menangis jugaklah masatu. Lolololo sayang alya.

Paling  penting, habis je semua tu........

ALYA KENA KEMAS BALIK SEMUA TU HA HA HA HA.















Ada yang kata cara kitaorang celebrate nampak sweet. Haaaaaaaa. Alya, kitaorang beria buat camni sebab kau istimewa. 
Kau salah seorang kawan yang sangat memahami weh. Nak marah kau  je mesti tak jadi. Kau sabar layan kami. Kau jaga kitaorang waktu kitaorang sakit. Banyak lagi ahhhhhhh. 

Tapi satu je yang tak berubah, kau selalu lambat. Suka sangat buat something lambat eiiiiii geram betul. 



Thanks sudi baca entry kali ni. Muahh sikit! Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment